email biuro@compasspoint.pl       telefon 48 608 368 768       telefon 48 602 333 121

Era Klienta

Satysfakcja pacjenta - jak wygrać w erze klienta?

Na przestrzeni ostatnich lat sektor usług medycznych przechodził cały szereg reform i transformacji czego efektem miała być odczuwalna dla pacjenta poprawa jakości funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej. Wprowadzane zmiany wskazywały, że opieka zdrowotna powinna opierać się na określonych priorytetach, takich jak:

  • spełnienie oczekiwań pacjenta,
  • zagwarantowanie pacjentowi ciągłości w procesie leczenia,
  • zwiększenie dostępności do diagnostyki i leczenia,
  • skrócenie czasu oczekiwania na zabieg.

W dobie stale rosnących oczekiwań i wymagań Klientów, zaciętej konkurencji oraz dynamicznie zmieniającej się technologii, placówkom medycznym nie łatwo jest funkcjonować. Wyniki finansowe stały się podstawową kwestia dla rozwoju firmy, bez względu na to, czy firma działa w sektorze produkcyjnym, usługowym czy handlowym.

Aby firma mogła odnieść sukces finansowy musi najpierw spełniać wymagania swoich Klientów. Jeszcze niedawno firmy same decydowały, jakie produkty czy usługi wprowadzają na rynek. Obecnie rynek należy do kupujących i to oni mają największy wpływ na sukces firmy.

Placówki medyczne (Szpitale, ZOZ , NZOZ, Gabinety Prywatne, etc.) chcąc efektywnie działać wśród coraz większej liczby konkurentów, są zobligowane tak projektować swoje usługi, aby spełniały one wymagania pacjentów.

W sektorze usług zdrowotnych jest bardzo ważne, aby satysfakcja pacjenta ze świadczonych usług była jak największa. Zadowoleni pacjenci korzystający z usług poradni są najlepszą reklamą, dzięki której liczba pacjentów korzystających z usług firmy będzie rosła.

Obecny czas moglibyśmy określić mianem Ery Klienta (The Age of the Customer). Oznacza to, że w celu wyróżnienia się i uzyskania przewagi konkurencyjnej, należy podjąć działania nieszablonowe, wykraczające poza dotychczasowe schematy, a ich główny nacisk powinien być skoncentrowany na Kliencie. Wiąże się z tym konieczność posiadania dogłębnej wiedzy na temat jego oczekiwań, poznanie jego opinii oraz rzetelne zaangażowanie się w kształtowanie relacji z pacjentem.

Back to Top