email biuro@compasspoint.pl       telefon 48 608 368 768       telefon 48 602 333 121

Klient / Pacjent

Oczekiwania

badanie satysfakcji pacjentaTyle oczekiwań, ilu pacjentów. Ale wszyscy tak naprawdę chcą jednego, aby lekarz poświęcił im czas, jak najwięcej czasu.
Pacjent chce być wysłuchany, potraktowany z uwagą, chce uzyskać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, wątpliwości i niepokoje. Oprócz rzetelnych, fachowych i wyczerpujących informacji, oczekuje zainteresowania, życzliwości, współczucia i troski od całego personelu danej placówki medycznej. Pragnie być potraktowany w sposób szczególny, jak ktoś wyjątkowy. Oczekuje pełnej dyspozycyjności oraz zaangażowania wszelkich dostępnych, a czasem nawet i niedostępnych środków. Nie zawsze liczy się z realiami i możliwościami obecnej medycyny.

Pacjent wybierając placówkę medyczną, w której będzie leczony oczekuje poczucia bezpieczeństwa, gwarancji wyników, profesjonalnej obsługi, nowoczesnych metod leczniczych, niskich cen ale również (a może przede wszystkim!) krótkiego czasu oczekiwania na zabieg, punktualności, komfortu, wygody, estetycznego wystroju, etc.

Satysfakcja pacjenta jest obecnie kluczowym elementem pomiaru jakości placówek medycznych.

Pomiar satysfakcji klientów jest istotny w każdej branży, ponieważ ich zadowolenie przekłada się na lojalność. Wiele badań naukowych potwierdza fakt, że pacjenci zadowoleni są bardziej skłonni rekomendować konkretną placówkę medyczną i wrócić do niej w sytuacji, kiedy ponownie znajdą się w potrzebie lub gdy ich życie i zdrowie będą zagrożone. Aby spełnić te oczekiwania, wymagane jest dokonanie niezbędnych korekt w zakresie realizowanych działań. W tym celu konieczne jest posiadanie rzetelnej i jasnej wiedzy o dotychczasowych i potencjalnych pacjentach – ich potrzebach, pragnieniach, obawach, oczekiwaniach i opiniach.

Najczęściej identyfikowane obszary:

  • Bałagan organizacyjny w placówkach medycznych
  • Wydłużony czas oczekiwania w poczekalni (brak terminowości)
  • Mało przyjazny system rejestracji pacjenta, system kolejkowy itp.
  • Wydłużony czas oczekiwania na wizytę
  • Mało przychylny/nieżyczliwy personel placówki
  • Nieprawidłowe oznakowania gabinetów i pokojów badań
  • Długi czas oczekiwania na zabiegi „planowe”
  • Długi czas oczekiwania na podstawowe badanie diagnostyczne
  • Niski komfort w poczekalni
  • Brak dostępu do internetu w placówce/poczekalni
  • Utrudniony dostęp do łazienki
Back to Top